„Cilj Grupe Renault jeste da napravi potpuni zaokret u poslovanju. Sada se fokusiramo na profitabilnost radije nego na prodajne količine, sa većom maržom po prodanoj jedinici vozila na svakom od naših tržišta. Prvi rezultati su već vidljivi u drugoj polovini 2020. naročito u Evropi gde je marka Renault napredovala na najprofitabilnijim prodajnim kanalima i ojačala vodeći položaj u segmentu električnih vozila“, rekao je Luca de Meo, CEO Grupe Renault.
S obzirom na pandemiju bolesti COVID-19, Grupa Renault doživela je pad prodaje od 21,3 % na 2.949.849 prodatih primeraka na tržištu koje beleži pad od 14,2 %. Na pad prodaje najviše su uticali stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u drugom tromesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromesečju, pre svega u Francuskoj. Treba napomenuti kako Grupa sprovodi prodajnu politiku usmerenu na povećanje dobiti u odnosu na povećanje obima prodaje.
Električna vozila: Renault, vodeća marka u Evropi
Tržište električnih automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na evropskom tržištu električnih automobila sa ukupno 115.888 prodatih vozila, što je rast prodaje od 101,4 % u odnosu na 2019. godinu. ZOE je najprodavanije vozilo u toj klasi. Prodan je u 100.657 primeraka, što je rast od 114 %. Najveću prodaju u klasi električnih komercijalnih vozila ostvario je Kangoo Z.E.
Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatiće ponudu električnih vozila Grupe za 2021. godinu.
Uz električna vozila, Renault od prošlog leta nudi hibridne i punjive hibridne verzije E-TECH svojih najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako učvrstila položaj na tržištu hibridnih i punjivih hibridnih vozila sa više od 30.000 prodatih primeraka u Evropi, što čini 25 % ukupnih narudžbi na tržištu hibrida.
Porodici E-TECH u prvoj polovini 2021. godine će se pridružiti Renault Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in hibrid.
U Evropi
Grupa je ukupno prodala 1.443.917 vozila, što je pad od 25,8 % na tržištu koje beleži pad od 23,6 %.
Renault je blago povećao tržišni udeo na 7,7 % rastom od 0,1 postotnog boda, prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur i ZOE) i uspešnom predstavljanju ponude E-TECH.
Clio je najprodavanije vozilo u svojoj klasi u Evropi sa ukupno 227.079 prodatih primeraka. Zahvaljujući tome, Renault je povećao tržišni udeo na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan postotni bod.
Dacia je zabeležila pad prodaje od 31,7 % na 385.674 prodatih vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za privatne kupce. Dacia je obnovila svoje klasike, Sandero i Sandero Stepway, i predstavila ih je krajem 2020. godine.
Dacijini novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G koji čine više od 25 % ukupno prodatih vozila marke u Evropi.
Grupa je na neevropskom tržištu zabeležila pad od 16,5 %, ponajviše zbog pada prodaje od 45 % u Brazilu kao posledice okretanja najprofitabilnijim kanalima prodaje.
U Rusiji, drugom najvećem tržištu Grupe prema broju prodatih vozila, grupa Renault drži vodeći položaj sa ostvarenih 30,1 % tržišnog udela, što je povećanje od 1,2 postotna boda. Prodaja je pala za 5,5 % na tržištu koje beleži pad od 9,2 %.
LADA i dalje zauzima vodeće mesto na ruskom tržištu sa tržišnim udelom od 21,5 %. LADA Granta i LADA Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji.
Renaultov tržišni udeo smanjen je za 0,2 postotna boda na 8 % u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovini 2021.
Prodaja u Indiji pala je za 9,4 % na tržištu koje beleži pad od 18,8 %. Renault je tako ostvario tržišni udeo od 2,8 % (+0,3 postotna boda) zahvaljujući uspehu modela Triber. U prvoj polovini 2021. godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) će se proširiti potpuno novim SUV-om Kiger.
Grupa je i dalje predvodnik u Turskoj čije se tržište snažno oporavlja.
Renault Samsung Motors ostvario je rast prodaje u Južnoj Koreji od 14,2 % na tržištu koje beleži rast od 5,5 %, i to zahvaljujući uspehu novog modela XMR koji je predstavljen u martu 2020.
Prodaja prema marki | |||
Godina do kraja decembra* | |||
2020. | 2019. | % var. | |
RENAULT | |||
Putnička vozila | 1.473.497 | 1.942.328 | –24,1 |
Laka komercijalna vozila | 313.624 | 411.963 | –23,9 |
Putnička vozila + laka komercijalna vozila | 1.787.121 | 2.354.291 | –24,1 |
DACIA | |||
Putnička vozila | 484.097 | 689.287 | –29,8 |
Laka komercijalna vozila | 36.668 | 46.020 | –20,3 |
Putnička vozila + laka komercijalna vozila | 520.765 | 735.307 | –29,2 |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||
Putnička vozila | 90.300 | 79.081 | +14,2 |
ALPINE | |||
Putnička vozila | 1.526 | 4.832 | –68,4 |
LADA | |||
Putnička vozila | 369.536 | 400.308 | –7,7 |
Laka komercijalna vozila | 14.447 | 12.662 | +14,1 |
Putnička vozila + laka komercijalna vozila | 383.983 | 412.970 | –7,0 |
AVTOVAZ | |||
Putnička vozila | 9.823 | 1.354 | +625,5 |
JINBEI&HUASONG | |||
Putnička vozila | 2.069 | 8.449 | –75,5 |
Laka komercijalna vozila | 154.262 | 153.452 | +0,5 |
Putnička vozila + laka komercijalna vozila | 156.331 | 161.901 | –3,4 |
RENAULT GROUP | |||
Putnička vozila | 2.430.848 | 3.125.639 | –22,2 |
Laka komercijalna vozila | 519.001 | 624.097 | –16,8 |
Putnička vozila + laka komercijalna vozila | 2.949.849 | 3.749.736 | –21,3 |
*Privremeni podaci |
Prodaja grupe prema regiji, putnička vozila + laka komercijalna vozila | |||
Godina do kraja decembra* | |||
2020. | 2019. | % var. | |
Francuska | 535.591 | 689.723 | –23,3 |
Evropa** (ne uklj. Francusku) | 908.326 | 1.247.110 | –27,2 |
Ukupno Francuska + Evropa | 1.443.917 | 1.945.833 | –25,8 |
Afrika, Bliski istok, Indija – Pacifik | 346.207 | 451.282 | –23,3 |
Evroazija | 743.519 | 748.486 | –0,7 |
Amerika | 260.478 | 424.564 | –38,6 |
Kina | 155.728 | 179.571 | –13,3 |
Ukupno ne uklj. Francusku + Evropu | 1.505.932 |
1.803.903 |
–16,5 |
Svet | 2.949.849 | 3.749.736 | –21,3 |
* Privremeni podaci o prodaji | |||
** Evropa = Evropska unija (ne uljučujući Francusku, Rumuniju i Bugarsku) + Island, Norveška, Švajcarska, Velika Britanija, Srbija i balkanske zemlje |
Grupa Renault: 15 tržišta – godina do kraja decembra 2020. | ||||||
Godina do kraja decembra 2020. | Prodaja* | Trž. Udeo putnička vozila + laka komercijalna vozila (%) | ||||
(broj vozila) | ||||||
1. | FRANCUSKA | 535.591 | 26,1 | |||
2. | RUSIJA | 480.742 | 30,1 | |||
3. | NEMAČKA | 204.933 | 6,4 | |||
4. | KINA | 155.671 | 0,7 | |||
5. | ITALIJA | 154.820 | 10,0 | |||
6. | TURSKA | 132.471 | 17,2 | |||
7. | BRAZIL | 131.486 | 6,8 | |||
8. | ŠPANIJA I KANARSKA OSTRVA | 123.638 | 12,2 | |||
9. | JUŽNA KOREJA | 95.939 | 5,2 | |||
10. | INDIJA | 80.518 | 2,8 | |||
11. | VELIKA BRITANIJA | 74.463 | 3,9 | |||
12. | BELGIJA I LUKSEMBURG | 65.823 | 11,8 | |||
13. | RUMUNIJA | 59.180 | 40,5 | |||
14. | MAROKO | 54.730 | 41,1 | |||
15. | POLJSKA | 51.505 | 10,6 | |||
*Prodajni rezultati za 2020. godinu do kraja decembra, ne uključujući Twizy | ||||||
Renault Srbija