Volkswagen Golf je već decenijama sinonim za kvalitet, pouzdanost i inovaciju u automobilskoj industriji. Nakon 70 godina od početka proizvodnje i preko 37 miliona prodatih primeraka, na naše tržište stiže restilizovana osma generacija Volkswagena Golfa. Ukratko, donosi svež dizajn, napredne tehnologije i efikasniji pogonski sklop, a sve to zapakovano u prepoznatljiv paket kojem je teško odoleti. Na testu smo imali verziju sa 1.5-litarskim eTSI motorom u R-Line opremi, koja dodatno naglašava sportski karakter ovog kompaktnog automobila. Da li Golf i dalje opravdava status lidera u klasi? Krenimo redom.
Golf 1.5 eTSI u R-Line paketu odiše agresivnijim stavom zahvaljujući sportskim dodacima, poput izraženih branika, širih otvora za vazduh i specifičnih R-Line aluminijumskih felni. Linije su precizne i aerodinamične, što doprinosi modernom, ali i funkcionalnom dizajnu. Zadnji difuzor i diskretni spojler dopunjuju sportski izgled bez narušavanja prefinjenosti koju Golf oduvek nosi. Volkswagen je oduvek umeo da napravi i ponudi savršen izbor za vozače koji žele spoj svakodnevne praktičnosti i doze sportskog stila.

Prednja maska je doživela značajnu transformaciju, s fokusom na čistije linije i elegantnije oblike. Jedan od najupečatljivijih elemenata novog vizuelnog identiteta jeste osvetljena LED traka koja povezuje prednja svetla preko cele širine maske. Ovaj detalj nije samo estetski upečatljiv, već jasno govori da je reč o najnovijoj generaciji vozila. LED traka se savršeno uklapa sa Volkswagenovim novim minimalističkim logotipom, dajući Golfu futuristički izgled koji asocira na premijum modele.

Osim što osvetljena LED traka doprinosi prepoznatljivosti, Golf R-Line koristi i napredne IQ.Light Matrix LED farove, koji pružaju superiornu vidljivost na putu. Ovi farovi koriste tehnologiju prilagodljivog snopa svetlosti, što znači da automatski prilagođavaju intenzitet i pravac svetla u skladu sa uslovima na putu. Zadnja svetla, takođe u LED tehnologiji, prate sofisticirani dizajnerski jezik sa dinamičkim pokazivačima pravca.
Volkswagen Golf je model koji se izdvaja u kompaktnoj klasi, ne samo svojim performansama i tehnologijom, već i dimenzijama koje mu omogućavaju optimalnu ravnotežu između prostranosti i kompaktnosti. Primećujemo da enterijer deluje luksuzan, ali je istovremeno i funkcionalan. R-Line sedišta, presvučena kombinacijom kože i štofa, pružaju vrhunski komfor i odličnu bočnu podršku. Prednja sedišta su posebno profilisana, a sportski profil doprinosi prijatnoj atmosferi unutar kabine. Zadnja sedišta su takođe udobna i dobro oblikovana, a sa međuosovinskim rastojanjem od 2636 mm, prostor pozadi donosi više nego što se očekuje u ovom segmentu.
dužina/širina/visina (mm)
4284/ 1789/ 1491

Prtljažnik zapremine 380 litara je prosečnih dimenzija za ovu klasu, što i ne možemo zameriti obzirom na prostranu kabinu. Verujemo da može zadovoljiti potrebe većine korisnika, dok dodatni prostor ispod poda omogućava smeštaj sitnica. U kojoj meri zavisi od prisustva rezervnog točka.

Digitalna instrument tabla, zvanično nazvana Digitalni kokpit Pro je visoke rezolucije i veličine 26 cm (10,2″). Nudi dovoljno, ali ne i bezbroj, mogućnosti prilagođavanja prikaza. Centralni ekran multimedije je dijagonale 12.9“, vrlo je dobro organizovan, intuitivan, brz i pregledan, uz mnoštvo prečica smeštenih su na dohvat ruke iznad ili ispod ekrana. Funkcionalnost se nastavlja i u centralnoj konzoli, gde nalazimo praktičan naslon za ruku, držače za piće i bežični punjač sa neklizajućom podlogom. Ostava za telefon je dodatno pod nagibom, tako da telefon neće lako izleteti prilikom naglijeg kočenja. Vidni su detalji koji čine svakodnevnu vožnju prijatnijom.
Pod haubom ovog modela nalazi se 1.5-litarski četvorocilindarski turbobenzinski motor sa oznakom eTSI, što ukazuje na blagi hibridni sistem (MHEV). Isti agregat vozili smo i u osveženom izdanju Cupre Formentor. Ovaj motor razvija 150 konjskih snaga (110 kW) i 250 Nm obrtnog momenta. Cilj ovog pogonskog sklopa nije samo dobra dinamika već i optimizacija potrošnje goriva. Sa ovim pogonskim agregatom Golf će do brzine od 100 km/h stići za impresivnih 8.5 sekundi, dok je maksimalna brzina čak 224 km/h. Rekli bismo sjajni rezultati za ovu snagu motora. Ističemo i težinu od skromnih 1265kg, što je doprinelo odličnim performansama.
U vožnji se Golf ponaša izuzetno stabilno i predvidljivo, dok se DSG menjač pokazao kao odlično podešen, pružajući pravovremene i glatke promene brzina. Ogibljenje se ističe sposobnošću da apsorbuje neravnine, ali i pruži oštrinu u krivinama, posebno ako se, pritiskom na taster ispod ekrana multimedije, odabere Sport režim vožnje. Naime Golf omogućava izbor između četiri režima vožnje – Eco, Comfort, Sport i Individual, čime vozač može dodatno prilagoditi vozilo svom stilu vožnje.
Na otvorenom putu motor briljira svojom efikasnošću i lakoćom održavanja brzine, dok gradska vožnja donosi nešto veću potrošnju. Prema zvaničnim podacima, blagi hibridni sistem može smanjiti potrošnju za do 0.4 litra na 100 km, što se najbolje primećuje na otvorenom putu. Tokom našeg testa, na kombinovannoj deonici magistralnog puta i autoputa, prosečna potrošnja pala je na impresivnih 4.9 l/100 km. Dok se u gradu penje i do 7 litara, te je za očekivati prosek od oko 6 l/100 km, što je u skladu sa očekivanjima za ovu klasu.

Što se tiče sigurnosnih sistema, Golf 1.5 eTSI je opremljen najnovijom generacijom Volkswagenovih asistencija, uključujući adaptivni tempomat, pomoć pri parkiranju i sistem za održavanje trake, koji značajno olakšavaju vožnju, posebno na dužim putovanjima. Definitivno je Golf i dalje momak za sve, snalazi se odlično i urbanim sredinama, ali i van grada. Ipak, naš utisak je da mu više prija odlazak van grada, gde pokazuje svoje najbolje kvalitete.
Volkswagen Golf 1.5 eTSI u R-Line opremi uspešno kombinuje stil, performanse i ekonomičnost, dok je enterijer pravi primer kako spojiti tehnologiju i udobnost. Ovaj model će najviše ceniti vozači koji žele svakodnevni automobil sa sportskim karakterom i modernim rešenjima. Ukoliko tražite kompaktan automobil koji pruža mnogo više nego što se na prvi pogled čini, Golf 1.5 eTSI je svakako automobil koji će ostaviti utisak i vredan je pažnje.
Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Aleksandar Uglješić/Dmotion.rs