Garaža test: Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Style+

 

Napravljen isključivo za evropsko tržište, Kijin model cee’d napravio je pravu pometnju među konkurencijom u C segementu kada se pojavio, krajem 2006. godine. Godine su prolazile, a popularnost ovog modela neobičnog imena, konstantno je rasla. Prošle nedelje, zahvaljujući Kia Auto d.o.o., imali smo priliku da detaljno upoznamo restilizovani pro_cee’d.

Već u prvoj generaciji je uz petovratnu ponuđena i atraktivna verzija sa troje vrata pod nazivom pro_cee’d. Obzirom da je odlično prihvaćen, očekivano je bilo da će dolaskom druge generacije dobiti naslednika. I to kakvog naslednika! Dizajnerski tim Kije je uradio odličan posao. Novi pro_cee’d izgledom spada među najatraktivnije modele u svom segmentu iako je, nažalost, sve manje trovratnih modela C segmenta.

_MG_6294

Bez obzira sa koje strane ga posmatrate, pro_cee’d je atraktivan i zanimljiv, bilo da je reč o celokupnom utisku ili o detaljima. Sa druge strane, nije agresivnog dizajna, što se nama i dopalo jer ipak ovo nije sportski automobil i pored sasvim solidnih performansi. Za one koji traže nešto agresivniji dizajn, ali i ubedljive performanse, u ponudi je pro_cee’d GT.

_MG_6272

Pored LED osvetljenja ugrađenog u prednju svetlosnu grupu, u svrhu dnevnog svetla (daylight), pro_cee’d poseduje i LED osvetljenje zadnje svetlosne grupe kada su uključena svetla. Zbog zanimljivog oblika osvetljenja zadnje svetlosne grupe, pro_cee’d je prepoznatljiv i noću.

_MG_6552

Ulaskom u unutrašnjost vozila, pro_cee’d prijatno iznenađuje, kako jednostavnim i elegantnim dizajnom, tako i vrlo prijatnim i kvalitetnim materijalima, barem u Style opremi. Prvi utisak je da je sve pregledno i lako dostupno, tako da se vozač lako snalazi iako se prvi put nalazi u ovom automobilu.

_MG_6530

Prednja sedišta su komforna čak i za krupnije osobe, te iz ugla vozača i suvozača mesta ima napretek. No situacija ni na zadnjoj klupi nije loša kako bi to možda očekivali. Mesta ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, a bez problema smo uneli i postavili dečije sedište kategorije 9-18kg. Tako da pro_cee’d može bez problema poslužiti i kao porodičan automobil ukoliko dete već hoda i može samo da uđe i sedne u dečije auto sedište, a ukoliko je dete manje onda malo razgibavanja neće škoditi.

_MG_6541

U okviru centralne konzole smešteni su audio i klima uređaj, a sa paketom Style+ dobija se UVO informacioni sistem sa ekranom u boji, osetljivim na dodir, veličine 4,3“. Svesni smo da je trend velikih ekrana sa mobilnih uređaja prešao i na multimedijalne uređaje koji se ugrađuju u automobile, ali sa druge strane pitanje je koliko je zaista to potrebno? Obzirom da nema ugrađene navigacije, gde bi veći ekran dobro došao, u ovom slučaju i 4,3″ je sasvim dovoljno da se prikažu sve opcije i informacije koje ovaj sistem nudi. Jedna od opcija je i kamera za vožnju unazad koja se automatski aktivira i prikazuje sliku na ekranu uz upozorenje da se svakako pogleda okolo, jer kamera ne može sve da pokrije. Mali detalj, ali važan za bezbednost.

Instrument tabla izgleda odlično, pruža pregršt informacija u sredini, a kretanje kroz meni se vrši lako, pomoću tastera na upravljaču. Upravo to želimo posebno da istaknemo i pohvalimo. Multifunkcionalni upravljač je upravo to, u punom smislu te reči. Sve potrebne funkcije se nalaze na samom upravljaču tako ni jednog trenutka nije neophodno pomeriti ruke sa upravljača. Na upravljaču se nalaze komande audio i bluetooth uređaja sa leve strane, dok su sa desne smeštene komande za tempomat i kretanje kroz već spomenuti meni u okviru instrument table.

_MG_6442

Ono što smo takođe zapazili i želimo da pohvalimo je odlično osvetljena instrument tabla, koja je dobro sakrivena od sunca i odlično vidljiva u svim uslovima, kako danju tako i noću. Kroz meni možete pratiti informacije o pređenoj kilometraži, trenutnoj i prosečnoj potrošnji, temperaturi motora, servisnom intervalu i mnoge druge.

_MG_6201

Ni putovanje na odmor sa ovim automobilom neće predstavljati problem jer se u prtljažnik zapremine 380l može bez problema smestiti sve što je potrebno, a za prevoz gabaritnih stvari, obaranjem zadnjih sedišta dobija se 1225l tovarnog prostora. U donjem delu prtljažnika se nalazi set za reparaciju, ali ukoliko vam to nije dovoljno sigurno u slučaju problema sa pneumatikom, ima dovoljno prostora da se postavi rezervni točak, ali ga morate prethodno kupiti.

_MG_6318

Ovaj put nismo imali dovoljno vremena da odemo na duži put, van grada, ali prema ponašanju u gradskim uslovima, pro_cee’d ostavlja utisak vrlo udobnog automobila koji neće umoriti vozača ni nakon dužeg putovanja. Jedna od opcija koja se nudi je i biranje comfort, normal ili sport režima upravljanja. Ovim se ne dobija na karakteristikama prilikom vožnje, već samo upravljač postaje teži ili lakši, zavisno koji režim se odabere. Ipak, ova opcija poboljšava osećaj u vožnji te u zavisnosti od raspoloženja i konfiguracije puta vozač lako i brzo dobija ono što mu više odgovara.

Kia

Šestostepeni manuelni menjač odličan je saigrač savremenog 1.6 CRDi VGT dizel agregata, snage 128KS i 260Nm, tako da se lako pronalazi optimalan režim u kojem ovaj agregat pruža najviše. Sa maksimalnom deklarisanom brzinom od gotovo 200km/h i ubrzanjem do 100km/h za 10.9 sekundi, pro_cee’d sa ovim agregatom bez imalo stida staje rame uz rame sa konkurencijom. Pritom je i prilično ekonomičan, iako smo zabeležili drugačije podatke od fabrički deklarisanih, možemo slobodno reći da su očekivani. Naime, u gradskoj vožnji, sa prosečnom brzinom od 27km/h i uzorkom od skoro 200 pređenih kilometara, potrošnja ispod 7l je jako dobar rezultat.

_MG_6771

Da li je najveća zamerka ovom konkretnom modelu cena od 19.000€ koliko košta sa opcionim paketom Style+ teško je reći. Treba imati u vidu da je reč o najsnažnijem dizel agregatu u ponudi, sa paketom opreme odmah ispod najskupljeg, tako da na osnovu svega što nudi ne treba ni očekivati nižu cenu. Za one kojima mogućnosti ne dozvoljavaju jači paket opreme i snažniji agregat, pro_cee’d se nudi već od 11.490€, u osnovnom paketu sa 1.4 100KS benzinskim agregatom. Obzirom da primećujemo ovaj model u sve većem broju na ulicama, jasno je da je u pitanju automobil koji ima odličan odnos uloženo dobijeno, a to je upravo formula koja prodaje automobile u ovo vreme krize.

 

Fotografije: Petar Jelisavac
Tekst i video: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *