Pre nešto više od godinu dana imali smo priliku da se prvi put upoznamo sa popularnim Renaultovim krosoverom, koji se takmiči u SUV kupe segmentu. Ubrzo je stiglo i osveženo izdanje, te smo, sa velikim zadovoljstvom, testirali i Renault Megane Conquest u najboljem paketu opreme – Esprit Alpine, i to u E-Tech full hybrid izvedbi. Dostupne su i mild hybrid verzije, sa 140, odosno 160KS.
Conquest predstavlja spoj sportskog dizajna i napredne hibridne tehnologije, namenjen vozačima koji traže efikasnost bez kompromisa u performansama. Esprit Alpine verzija donosi prepoznatljiv sportski izgled sa redizajniranom, sjajnom hromiranom rešetkom. Zadnja svetlosna grupa je takođe pretrpela manje izmene. Tamno hromirani natpisi, Alpine znak na lukovima prednjih točkova i 19-inčni naplaci dodatno ističu dinamičan karakter vozila. No i pored zaštitnih obloga, koje prvenstveno žele da istaknu avanturistički duh, Conquest ipak ne deluje kao vozilo sa kojim se može bezbrižno uputiti daleko od asfalta. Znajući kakvi su nam putevi, svakako da je svaka vrsta zaštite dobrodošla.
Unutrašnjost je oplemenjena specijalnim presvlakama od tekstila i antilopa sa plavim šavovima i logom Alpine, dok perforirani grejani volan sa plavo-belo-crvenim šavovima pruža dodatni osećaj ekskluzivnosti. Esprit Alpine paket donosi kombinaciju alkantare i kože, što značajno unapređuje osećaj luksuza u kabini. Iako Renault, sa ovim modelom, ne pretenduje na premium segment, upotreba kvalitetnih materijala ostavlja snažan utisak. Prednja sedišta su udobna, sa električnim podešavanjem, pružajući vozaču i suvozaču visok nivo komfora. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.704 mm. Međutim, prostor za putnike na zadnjim sedištima može biti ograničen za osobe višeg rasta, posebno ako su prednja sedišta pomerena više unazad. Takođe, centralna konzola ispod naslona za ruku nudi ograničen prostor za odlaganje, dovoljan za novčanik i telefon, ali ne i za veće predmete. Nezgodno kada želite da odložite torbicu sa ličnim stvarima. Za tu svrhu, kao najbolje mesto deluje mrežica na zadnjem delu prednjih sedišta.
dužina/širina/visina (mm)
4568/ 1821/ 1576
Što se tiče prtljažnika, u njemu se krije prijatno iznenađenje u vidu zapremine koja iznosi 480 litara, dok je kod mild hybrid verzije veći za čak 33 litre. Čak i Austral zaostaje po tom pitanju. Preklapanjem zadnjih sedišta tovarni prostor se može povećati do 1.263 litara. Ispod podnice nalazi se i rezervni točak, plus dizalica i obavezna oprema. Tako da je sam prtljažnik potpuno prazan. Pomalo čudno, ali vrata prtljažnika se ne podižu i ne spuštaju električnim putem. Zadnja vrata su prilično velika jer obuhvataju i zdnje vetrobransko staklo i nisu baš lagana.
E-Tech full hybrid sistem kombinuje 1.6-litarski benzinski motor sa dva elektromotora i 230V litijum-jonskom baterijom kapaciteta 1,2 kWh. Ova konfiguracija omogućava ukupnu snagu od 145 KS (105 kW), gde 95KS i 148Nm obrtnog momenta obezbeđuje benzinski motor. Za ostalo su zadužena dva elektromotora, a sve to u kombinaciji sa automatskim menjačem koji usklađuje nekoliko režima rada, po principu koji se koristi u Formuli 1. Vozilo teško 1435kg se pokreće u električnom režimu, gde glavnu ulogu nosi elektromotor. Ubrzanje je glatko, ali ne i impresivno kao kod električnih vozila. Svkako, do stotke se stiže za manje od 11 sekundi, dok je predviđena maksimalna brzina od 172km/h. Prema Renaultovim podacima, do 80% gradske vožnje može se obaviti na električni pogon, jer se na čist elektro pogon može kretati i brzinom od preko 50km/h. Što rezultira uštedom goriva do 40% u odnosu na verziju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. U praksi, tokom našeg višednevnog testa, potrošnja se kretala između 6 i 7 litara i oko 10 kWh u prigradskoj vožnji, dok bi u gradskoj „kreni-stani“ pala i ispod 4 litre.
Megane Conquest Esprit Alpine opremljen je naprednim multimedijalnim sistemom openR link sa integrisanim Google uslugama, pružajući intuitivno korisničko iskustvo. Na središnjoj konzoli, nalazi se 9,3″ ekran multimedijalnog sistema, osetljiv na dodir i visoke rezolucije. Putni računar omogućava pristup povezanim uslugama navigacije (sa kartama Evrope) i upravljanje svim
funkcijama kao što su sistemi za pomoć u vožnji i Multi-Sense. Sistem podržava glasovne komande, navigaciju i pristup aplikacijama, olakšavajući svakodnevnu vožnju. Paket bezbednosnih sistema uključuje Active Driver Assist za autonomnu vožnju nivoa 2, kao i prediktivnu hibridnu vožnju koja optimizuje korišćenje energije na osnovu rute i saobraćajnih uslova.
Prilikom vožnje, Megane Conquest Esprit Alpine impresionira udobnošću i stabilnošću. Iako svojim dizajnom želi da probudi sportski i avanturistički duh, te je i odstojanje od tla podignuto na 200mm, stekli smo utisak da mu ipak najviše prija vožnja na otvorenom. Hibridni pogon omogućava glatka ubrzanja i dobra međuubrzanja, dok regenerativno kočenje efikasno puni bateriju pri usporavanju. Upravljač je precizan, oslanjanje je podešeno tako da ne umanjuje udobnost, ali ostavlja dovoljno povratnih informacija vozaču , pružajući sigurnost i kontrolu u različitim uslovima vožnje.
Renault Megane Conquest Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 145 donosi osvežen dizajn, kvalitetnije materijale u enterijeru i naprednu hibridnu tehnologiju, što ga izdvaja u SUV kupe C segmentu. Sve u svemu, čini se kao dobar izbor za vozače koji žele moderan i atraktivan SUV kupe sa naprednom tehnologijom i dobrim balansom između performansi i uštede goriva.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac