Garaža test – Toyota C-HR PHEV GR Sport Premiere

Toyota C-HR je od svog prvog pojavljivanja na tržištu 2016. godine postala sinonim za moderan dizajn, inovativne tehnologije i pouzdan hibridni pogon. Novi C-HR smo već vozili i detaljno ga predstavili, u snažnijoj hibridnoj verziji. Nova generacija ovog modela dolazi i u Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) verziji, a imali smo priliku da je testiramo u atraktivnom GR Sport paketu opreme.

GR Sport paket dodatno naglašava dinamičan izgled C-HR-a kroz agresivnije branike, crne detalje na karoseriji i aerodinamički optimizovane elemente. Prednja maska dobija specifične GR oznake, dok su 19-inčni aluminijumski točkovi ekskluzivni za ovu verziju. LED svetlosna grupa doprinosi futurističkom izgledu, a niska silueta čini da automobil izgleda još agresivnije i dinamičnije.

GR Sport enterijer odiše sportskim duhom, ali ne gubi na praktičnosti i udobnosti. Sportska sedišta sa GR oznakama pružaju odličnu podršku u vožnji, dok je volan obložen kvalitetnom perforiranom kožom. Središnji 12,3-inčni ekran omogućava jednostavno upravljanje multimedijom, navigacijom i mnogim podešavanjima vozila. Digitalna instrument tabla donosi sve potrebne informacije vozaču, uključujući detaljne podatke o radu hibridnog pogona i dometu u potpuno električnom režimu.

Što se tiče multimedije, dosta je unapređena, ažurirana, prikazuje upozorenja za brzinu i radar, kao i semafore. Ono što je takođe promenjeno u odnosu na ranije verzije, je mogućnost kretanja i pre nego što se saglasite sa uslovima koišćenja, na ekranu. Sada je moguće krenuti i u toku vožnje dati saglasnost. Ono što nije najbolje rešeno je poruka o grešci ažuriranja softvera. Ukoliko se javi, prikazuje se na ekranu svakih desetak sekundi, čak i nakon što se potvrdi klikom na „OK“. Nismo našli način da je uklonimo. Komande klima uređaja su odvojene. Digitalna instrument tabla lako se podešava da prikazuje sve bitne podatke. Ima i head-up display, koji znatno unapređuje iskustvo vožnje. Sedišta su delimično obložena kožom, lepo profilisana i vrlo udobna. Zaključujemo da je ambijent enterijera veoma prijatan, iako dizajnerski se ne može dopasti svima.

dužina/širina/visina (mm)
4362/1832/1564

Međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm, što ostavlja sasvim dovoljno prostora da se 4-5 osoba smesti u C-HR. Sasvim očekivano. ponuda prostora je znatno bolja napred, mada ni na zadnjoj klupi se nema šta puno zameriti po pitanju porostora za noge i glavu. Ono što je dizajnerski „peh“ su ekstremno mali zadnji prozori i masivan C stub, što može ostaviti klaustrofobičan utisak.

Toyotu C-HR u PHEV izdanju pokreće kombinacija 2.0-litarskog benzinskog motora i elektromotora, ukupne snage od 223 KS. Pojedinačno, benzinski motor isporučuje 152KS pri 6.000 obrtaja i 190Nm, već od 4400 obrtaja u minuti. Njemu je dodat elektromotor snage 120kW i 208Nm. Baterija kapaciteta 13,6 kWh, prema specifikaciji proizvođača, omogućava do 66 km vožnje na isključivo električni pogon, u idealnim uslovima, što je dovoljno za svakodnevne gradske potrebe. GR Sport paket donosi dodatno podešeno ogibljenje koje poboljšava stabilnost u krivinama, dok je upravljački sistem precizniji u odnosu na standardne verzije. Imali smo priliku da ga testiramo kroz krivudave brdsko-planinske deonice i C-HR se zaista ponaša suprotno od očekivanog za SUV segment. Odlično leži u krivinama, bez naginjanja niti nervoze na upravljaču. Dodatno, sve asistencije rade izvanredno.


Tokom našeg testa ukupan prosek potrošnje je bio 5 litara, gde smo u pojedinim momentima beležili i maksimalnih 6 litara. No, osim inicijalnog dopunjavanja baterije, nismo kasnije koristili ovu mogućnost. Ako se svakodnevno koristi pun kapacitet baterije i vozi se na elektro pogon, onda potrošnja može biti i više nego duplo manja. Recimo, na relaciji od Beograda do vinarije Eden, potrošnja je bila samo 2.8 litara, na ruti gde smo imali 2/3 magistralnog puta i 1/3 autoputa. Za automobil of 223 KS, koji leti do stotke za manje od 7 sekundi, to je stvarno mizerna potrošnja.

Prtljažnik kod PHEV verzije ima zapreminu od, možemo reći, iznenađujućih 310 litara. Što je nešto manje u odnosu na standardnu hibridnu verziju zbog prostora koji zauzima baterija. Ipak, dvostruko dno omogućava bolju organizaciju prtljaga, jer se ispod podnice mogu ostaviti sitnije stvari i obavezna oprema. Da, svaako manje od konkurencije, ali ne može se reći da je ovo značajan nedostatak. Ipak pun kpacitet prtljažnika koristimo tek par puta godišnje, a tu je uvek i opcija krovnog kofera.


Za one kojima je plug in hibrid najbolja opcija, radi svakodnevnog korišćenja na kraćim relacijama, svakako da je C-HR PHEV pravi izbor. Jasno je da je cenom ovaj model osetno skuplji od verzija sa čisto hibridnim pogonom.  Treba imati u vidu da, oni koji imaju mogućnost redovnog punjenja baterije, mogu značajno smanjiti troškove goriva, dok za one koji često putuju na duže relacije, standardna hibridna verzija može biti bolji izbor. Cena za konkretan primerak na testu, koji dolazi u najskupljem paketu opreme, iznosi 53.800 evra. Napominjemo da je raspon cena takav da se, odabirom jeftinijih verzija, C-HR PHEV može kupiti i za desetak hiljada manje.

Na kraju zaključak je jasan. Toyota C-HR, u svom PHEV izdanju, donosi odličan spoj dizajna, komfora, funkcionalnosti i napredne hibridne tehnologije, što ga čini ga jednim od najpoželjnijih modela u svojoj klasi.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *