Toyota Corolla je jedno od najpoznatijih imena u svetu automobila. Sa više od 50 miliona prodatih primeraka širom sveta, ovaj model se dokazao kao sinonim za pouzdanost, ekonomičnost i udobnost. Aktruelna generacija ovg modela nije više tako nova. Prethodnih godina vozili smo Corollu, u svim karoserisjkim izvedbama, kao i sa svim pogonskim agregatima. Za 2024. godinu Corolla donosi blago osveženi dizajn, dodatno unapređenu tehnologiju i još bolje vozne karakteristike. U ovom testu ćemo detaljno analizirati sve aspekte modela sa benzinskim motorom i e-CVT menjačem, kako bismo otkrili da li ispunjava očekivanja vozača u 2024. godini.
Kada se kaže Corolla, podrazumeva se da je sedan verzija u pitanju. Ova klasična limuzina ostavlja elegantan i moderan utisak, sa prepoznatljivom Toyotinim prednjim grilom. LED prednja i zadnja svetla doprinose atraktivnosti, dok aerodinamične linije pomažu u optimizaciji potrošnje goriva. Zadnje svetlosne grupe su sada povezane hromiranom lajsnom, koja se nastavlja ispod svetala. Gledajuči sa boka utisak naglašavaju hromirane lajsnama oko prozora.
Unutrašnjost je dobro osmišljena sa naglaskom na kvalitet materijala i ergonomiju. Centralni multimedijalni ekran od 10,5 inča dominira komandnom tablom, dok je instrument tabla sada potpuno digitalizovana, pružajući sve potrebne informacije na pregledan način. Enterijer je osvežen i sada nudi još moderniji ambijent. U odnosu na hatchback, međuosovonsko rastojanje je duže za 61 mm, što iznosi tačno 2.700 mm.To se zaista i primećuje, posebno po pitanju prostora za noge na zadnjim sedištima. Međutim, džepovi na zadnjoj strani prednjih sedišta imaju ojačanje koje može biti neudobno za kolena putnika na zadnjim sedištima tokom dužih putovanja. U kabini je sasvnim dovoljno prostora za putnike i na prednjim sedištima, a prtljažnik kapaciteta 471 litara pruža dovoljno mesta za prtljag.
dužina/širina/visina (mm)
4630/ 1780/ 1435
Ako pogledamo prtljažnik jasno je da je Toyota ovde pronašla odličan balans između kompaktnosti i praktičnosti, omogućavajući dovoljno prostora za putnike i prtljag. Očekivano za sedan, pristup prtljažniku je donekle ograničen zbog malog otvora. No, kada mu pristupite, prtljažni prostor je dubok i širok te ostavlja mogućnost da se sav prostor dobro iskoristi. Ispod poda prtljažnika oistavljeno je mesto za rezervni točak ili set za reparaciju i obaveznu auto opremu. Dodatno se mogu preklopiti nasloni zadnjih sedišta, ali se ne dobija ravna površina, već postoji stepenik.
Toyota Corolla 1.5 e-CVT pokreće trocilindarski benzinski motor zapremine 1.490 cm³, koji vrlo rado sarađuje i po potrebi, na prednju osovinu, isporučuje maksimalnih 125KS, pri visokih 6.600 o/min. Maksimalni obrtni moment od 153 Nm dostupan je između 4.800 i 5.000 o/min. Iako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,1 sekundi, u praksi automobil deluje agilno i lako dostiže brzine za sigurno preticanje na otvorenom putu. Predvišena maksimalna brzina je 190km/h.
Menjač nosi naziv e-CVT (elektronski kontrolisani kontinuirano promenljivi menjač). Ovo nije klasičan automatik, već poslednja generacija CVT menjača koji je stepenovan tako da simulira promenu brzina, što doprinosi osećaju prirodnije vožnje. Radi veoma uglađeno i gotovo neprimetno, osim u situacijama kada je potrebno naglo ubrzanje na otvorenom putu – tada je zvuk motora i rada menjača izraženiji.
Motor nudi dovoljno snage za svakodnevnu vožnju. Ovih 125KS deluje optimalno za njegovu njegovu težinu od 1.170 kg. U gradskom režimu rada, ali i na otvorenom motor je elastičan i pruža dovoljno obrtnog momenta praktično u svakom trenutku. Međutim, na autoputu, pri višim brzinama, primetan je nedostatak snage. Po pitanju potrošnje, prijatno iznenađuje. Na našem testu je trošio 7,4 litar, dok je kroz istoriju prikazanu na putnom računaru, takođe prosek uvek bivao između 7 i 8 litara. Čak i u gradskoj, jutarnjoj gužvi, jedva da je prelazio 8 litara.
Testirani model sa Sol paketom opreme dolazi sa bogatim tehnološkim dodacima:
- Multimedijalni ekran od 10,5 inča sa podrškom za Apple CarPlay i Android Auto
- Digitalna instrument tabla od 7 inča
- Automatska klima
- Bežični punjač za telefon
- Senzori za parkiranje i kamera za vožnju unazad
- Toyota Safety Sense sistem (adaptivni tempomat, automatsko kočenje, prepoznavanje saobraćajnih znakova, upozorenje na izlazak iz trake)
Toyotin bezbednosni sistem prisutan je u svim paketima, a posebno se ističe sistem samostalnog detektovanja prepreka i automatskog usporavanja, što značajno doprinosi sigurnosti. Ovo je jedan od najbezbednijih automobila u svojoj klasi, sa brojnim sistemima asistencije koji poboljšavaju sigurnost i udobnost vožnje.
Cena osnovnog modela Toyota Corolla 1.5 sa manuelnim menjačem počinje od 20.990 evra, dok testirani model sa Sol paketom i e-CVT menjačem košta 25.490 evra. Ako pogledamo direktne konkurente u ovom segmentu, ima ih mada nisu brojni. Ipak, Toyota Corolla se izdvaja svojom dugovečnošću, pouzdanošću i niskim troškovima održavanja.
Toyota Corolla 1.5 e-CVT je odličan izbor za vozače koji traže pouzdan, udoban i štedljiv sedan sa savremenim tehnologijama. Iako nije hibrid i ne nudi istu efikasnost u gradskoj vožnji, ovaj model pruža izuzetnu udobnost i kvalitet izrade. Sa obzirom na sve manju ponudu sedana u C segmentu, Corolla ostaje optimalan izbor za one koji žele praktičan automobil sa većim prtljažnikom od hatchback modela, a nisu ljubitelji karavana. Ako tražite vozilo koje će vas služiti bez problema dugi niz godina, Corolla je pravi izbor.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac