Toyota Yaris Cross se, od svog nastanka, izvanredno prodaje širom Evrope, ali i ostalih zemalja. Sa gotovo 200.000 prodatih jedinica u Evropi, tokom 2023. godine, ovaj model je među vodećima u krosover segmentu. Pre dve godine smo imali priliku da ga vozimo, ali su u Toyoti smatrali je ovo modelu potrebno osveženje, kako bi ostao konkurentan. Pred vam je restilizovana verzija, koja donosi pomalo diskretne, ali značajne promene u dizajnu, voznim karakteristikama i tehnologiji.
Na prvi pogled, vizuelne promene nisu drastične, ali su prisutne. Prednja maska sada ima naglašeniji dizajn sa tanjim i agresivnijim LED farovima, koji koriste adaptivnu tehnologiju za optimalnu vidljivost. Branici su blago redizajnirani sa naglašenim aerodinamičnim linijama, a novi set aluminijumskih felni doprinosi modernijem izgledu.
Zadnja svetla su takođe osvežena, sa LED grafikom koja daje prepoznatljiv svetlosni potpis. Dostupan je u novim bojama, uključujući atraktivne tonove poput zlatne metalik i maslinasto zelene, koje naglašavaju njegov SUV karakter.
Najveća promena u restilizovanom Yarisu Cross dolazi u enterijeru. Instrument tabla i infotainment sistem sada prate trendove viđene u Toyotinim većim modelima, poput C-HR. Digitalna instrument tabla omogućava prilagođavanje prikaza u režimima Casual, Smart, Tough i Sporty, što daje moderan i personalizovan izgled, iako promene nisu preterano značajne. Infotainment sistem je unapređen: sada dolazi sa većim ekranom osetljivim na dodir, podrškom za Apple CarPlay i Android Auto, te ugrađenom navigacijom koja pruža ažurne informacije o stanju na putevima, radovima i kamerama. Međutim, neka podešavanja su i dalje dostupna samo kroz meni na instrument tabli, što može biti pomalo nepraktično. Klima uređaj je digitalni i automatski, a kvalitet materijala u kabini je značajno poboljšan, sa mekim površinama na ključnim mestima.
Yaris Cross je kompaktni krosover, što se oseća u kabini. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.560 mm što će, pre svega, osetiti putnici na prednjim sedištima. Prostora ima zaista dovoljno. No, primetili smo da je graničnik za pomeranje vozačevog sedišta postavljen ranije nego što bi očekivali. Što svakako neće odgovarati višim osobama i onima koji pomeraju sedište do kraja. Jasno je da je time ostavljeno prostora za noge putnicima na zadnjoj klupi, ali tamo svakako situacija nije sjajna, ukoliko se iza vozača nađe odrasla osoba. Ipak, najveća zamerka je nešto kraći sedalni deo na prednjim sedištima, što sigurno utiče na udobnost na dužim putovanjima.
dužina/širina/visina (mm)
4180/ 1765/ 1590
Sa druge strane veliki plus za prtljažnik, sa zapreminom od 397 litara, što je više nego dovoljno za svakodnevne potrebe. Duplo dno omogućava dodatni prostor za odlaganje, dok se ispod nalazi set za reparaciju i još mesta za sitnice. Za one koji žele, deluje da se može smestiti i rezervni točak manjih dimenzija.
Hibridni pogonski sklop sastoji se od 1.5-litarskog trocilindričnog benzinskog motora i elektromotora, koji zajedno isporučuju 130 KS. Prenos snage obavlja eCVT menjač, koji radi glatko i bez prekida. Yaris Cross nudi tri režima vožnje – Power, Eco i Normal – kao i EV mod, koji omogućava vožnju isključivo na električni pogon (kada je baterija dovoljno puna). Potrošnja goriva je jedno od najjačih aduta ovog modela. Tokom nađđeg testiranja, prosečna potrošnja u gradskoj vožnji iznosila je 5.2 l/100 km, dok je na otvorenom putu, pri kombinaciji autoputa i magistrale, iznosila 5.3 l/100 km. Ovo je u skladu sa očekivanjima za Toyotine hibride i čini ga jednim od najštedljivijih modela u klasi.
Ono što smo mogli da primetimo u toku vožnje je i da j restilizovana verzija ušuškanija, manje se osećaju neravnine i generalni utisak je da je vožnja prijatnija. Na rad hibridnog sistema se, kod Toyote, treba priviknuti. Benzinski motor se uključuje po potrebi, ali radi prilično tiho sem kad se od njega traži maksimum, a ostatak hibridnog sklopa je nečujan i sve radi kao podmazano.
Toyota Yaris Cross dolazi sa kompletnim paketom bezbednosnih sistema, uključujući adaptivni tempomat, prepoznavanje saobraćajnih znakova i automatsko kočenje u slučaju opasnosti. Adaptivna LED svetla pružaju odličnu vidljivost noću, dok je podešavanje senzitivnosti glavnih svetala prema spoljnoj svetlosti zgodna opcija. Jedina zamerka je RSA sistem, koji povremeno previše insistira na upozorenjima o brzinama, ali se može isključiti – iako je to potrebno ponavljati svaki put pri pokretanju vozila.
Cena restilizovane Toyote Yaris Cross u Srbiji zavisi od odabrane opreme i paketa. Toyota nudi sveobuhvatnu garanciju za Yaris Cross, koja obuhvata:
– **Garancija na vozilo:** 5 godina ili 100.000 km, šta pre nastupi.
– **Garancija na hibridnu bateriju:** 8 godina ili 160.000 km, šta pre nastupi.
Ova garancija pruža dodatnu sigurnost i pouzdanost vlasnicima Toyote Yaris Cross.
Restilizovana Toyota Yaris Cross predstavlja atraktivnu opciju za vozače u Srbiji koji traže kompaktan SUV sa naprednim hibridnim pogonom, modernim dizajnom i bogatom opremom. Iako nije najprostraniji u klasi, njegove dimenzije i praktičnost čine ga savršenim izborom za urbanu vožnju, dok niska potrošnja osigurava ekonomičnost na duge staze. Cena ovog modela je konkurentna, a ako vam treba više prostora, Toyota CH-R je logičan korak napred. Međutim, Yaris Cross će zadovoljiti većinu potreba prosečnih vozača, posebno onih koji traže pouzdan i štedljiv krosover za svakodnevne avanture.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac