Škoda Superb: 90 godina otkako je prvi istorijski model ušao u proizvodnju

Pre devedeset godina, Škoda Auto je započela proizvodnju modela Superb u svojoj fabrici u Mladá Boleslavi. Model je brzo postao sinonim za udobno, prefinjeno i dinamično iskustvo vožnje, čak i na lošim putevima. Impresionirao je svojom prostranom unutrašnjošću – nudi mesto za do sedam putnika – bogatom opremom i izvanrednom izradom. Proizvodnja je nastavljena do 1949. Godine 2001. godine, legendarno ime se vratilo s prvom modernom generacijom Škoda Superb. Sada u svojoj četvrtoj generaciji, Superb je dostupan kao limuzina i karavan, s izborom benzinskih i dizel motora, kao i blagim hibridnim i plug-in hibridnim pogonskim sklopovima. Plug-in hibridne varijante, Superb Combi iV i Superb iV, nude električni domet do 120 km. Kupci se takođe mogu odlučiti za pogon na prednje ili sve točkove.

Tehničke inovacije i napredak: 1934–1949
U proleće 1934. Škoda je predstavila novu generaciju vozila s okvirom šasije i nezavisnom suspenzijom točkova. Do oktobra te godine, kompanija je odlučila da svoj vodeći model nazove „Superb“, udovoljavajući najzahtevnijim kupcima. Serijska proizvodnja započela je u Mladá Boleslavi u martu 1935. Prvi model, Škoda 640 Superb, pokretao je šestocilindrični motor koji je proizvodio 40,5 kW (55 KS). Od samog početka, Superb je imao hidraulične kočnice i najsavremeniji električni sistem od 12 V. Vrhunac ponude bio je 4,0-litarski V8 motor od 96 KS (70,7 kW). Nudeći izdašan prostor za do sedam putnika i njihov prtljag, Superb je bio dostupan s različitim dužinama međuosovinskog razmaka i stilovima karoserije, uključujući otvoreni krov i dizajn po želji kupca. Do završetka proizvodnje 1949. godine proizvedeno je približno 890 putničkih automobila i 1630 vojnih verzija – uključujući jedinstvenu verziju 4×4.

Nasleđe Superba: četiri generacije inovacija
Superb odražava Škodinu stalnu transformaciju tokom 130-godišnje istorije. Nakon 50 godina pauze, ime je ponovo oživelo u septembru 2001. uvođenjem prve moderne generacije modela Škoda Superb. Ova limuzina nudila je izuzetnu prostranost i dolazila je s nizom motora koji su proizvodili između 85 kW i 142 kW (193 KS), uključujući vrhunski 2,8-litarski V6 s Tiptronic automatskim menjačem i bi-ksenon prednjim svetlima za povećanu udobnost i bezbednost.

Sledeće generacije, lansirane 2008. godine, 2015. i najnovije 2023, dodatno su razvile nasleđe modela Superb. Druga generacija predstavila je praktičniju limuzinu i, po prvi put, karavan verziju, nudeći snažnije, ali efikasnije pogonske sklopove i opsežnu standardnu ​​opremu. Treća generacija nastavila je ovu putanju, integrišući napredne tehnologije i inovativni dizajn.

Popularnost modela Superb značajno je porasla kroz generacije. Prva moderna generacija, koja se proizvodila od 2001. do 2008, doživela je 137.000 prodatih primeraka. Naslednik, predstavljen 2008. i prvi put dostupan i kao limuzina i kao karavan, postigao je prodaju od 618.000 primeraka, pri čemu se 65% kupaca odlučilo za limuzinu. Treća generacija, lansirana 2015. godine, nastavila je ovaj snažan kurs rasta, s 805.000 prodatih jedinica – od čega su 56% bile combi verzije.

Sada u svojoj četvrtoj modernoj generaciji, Superb nastavlja da postavlja nove parametre. Kupci mogu da biraju između karoserijskih oblika limuzine i karavana, s benzinskim, dizel, blagim hibridnim i plug-in hibridnim pogonskim sklopovima, a više od 65.000 ih je prodato u ovom trenutku. Najnoviji plug-in hibridni modeli nude električni domet do 120 km. Opremljen najsavremenijim tehnologijama, održivim materijalima i pametnim rešenjima kao što su Smart Dials, novi Superb je dizajniran za modernu mobilnost.
Dodatne informacije

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *